29 nov 2017

Facebook ontworpen om verslavend te werken

Al eerder heb ik een blogpost geschreven over gevaren van de Sociale Media (zie deze link). Maar vandaag stuitte ik op een hele interessante link met als titel "Facebook is ontworpen om ons verslaafd te maken." (en hier de Engelse versie in The Gardian)
Hierin lees je uitspraken van Parker, voormalig rechterhand van Zuckenberg en medeontwerper van Facebook, vorige week uit de school klapt. In dit artikel staat ook een klein testje om te zien of jij verslaafd bent...

Nou, ik kan zeker achter deze waarschuwing staan, want al kom ik zelden op Facebook, als ik "even wat wil opzoeken", dan lukt mij het zelden om het bij "even" te houden. En laatst werd weer als vanzelfsprekend aangenomen dat ik van een zwangerschap en geboorte wist... Alles stond inderdaad op... Facebook. Can you believe this?

Afijn... Parker blijkt zich al jaren bezig te houden met de gevaren van Sociale media. Ik ga snel ff speuren...

Maar eerst nog deze leuke link die ik laatst van Anja kreeg. Alleen de titel vind ik al fantastisch gevonden: Het kerstdiner is net een whatsappgroep maar dan in het echt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten