1 apr 2017

Aanslingeren (1 april)

Een paar jaar terug ben ik flink beetgenomen door een paar mensen die elkaar niet eens kenden maar het blijkbaar wel interessant vonden dat ik de grap niet doorhad...

Ik weet nog goed dat ik de klep van de Volvo open had staan en tuurde naar de motor-onderdelen. Meestal vind ik het wel leuk om met geknutsel mee te kijken, maar nu stond ik zelf met een probleem... Ik had haast en dan zul je net zien: de auto start niet. Paniek in de tent. En nu? Had al vanalles geprobeerd maar kwam er niet achter waarom dit bakbeest mij juist op dat moment in de steek liet. Herken je die gevoelens van frustratie dat je wou dat er in 1 klap een andere auto zou staan waar je wel weg mee kunt rijden? 😓

Helaas...

Omdat ik al vanalles had geprobeerd leek het mij handig om hulp te vragen. Maar van wie??? Wie is technisch genoeg om mij er via de telefoon doorheen te slepen?? Ja natuurlijk! Mijn zwager in Ede! Die zou wel raad weten... En... niet geheel onbelangrijk: hij blijft altijd rustig... Dus die gebeld en hij liep zo enkele opties langs die, helaas, niet werkten. Tenslotte had hij nog 1 tip om te proberen en die had ik inderdaad nog niet geprobeerd: de motor handmatig proberen aan te slingeren...

Aanslingeren?????????

Ik zoeken naar een soort van hendeltje of een soort van reboot-knopje waarvan het effect "aanslingeren" heet... Niets. Heb ik dit?? Ik moet weg, mensen!!😠 Buurman Hans er in alle stress bij gehaald. Is ook technisch. Wou wel even komen kijken. Aanslingeren?? Hij zou het echt niet weten. Misschien toch even de garage bellen. Handig, want zij kenden mijn zwager ook. Wat denk je? Hoor ik ineens wat gegrinnik en dan komt het hoogste woord eruit: weet je zeker dat je niet beet bent genomen, het is namelijk 1 april vandaag?!

1 april???



Aanslingeren, hé, zwagertje??? Grrrr... Nou, Hans die kon je inmiddels opvegen... Blijkbaar had die al in de gaten dat er een geintje met me uitgehaald was... Grrr....

Nou, ik ben er met beide ogen ingestonken hoor! Dank jullie wel!




Ik weet nog wel dat ooit leerlingen er enorm van baalden dat 1 april toen op een zaterdag zou vallen en we daarom geen les zouden hebben. Zuchtend vertelden ze me dat ze het grandioos hadden gevonden om mij een leugen te horen vertellen. Tja, leerlingen hebben altijd geweten dat ik uit mijn plaat ging op moment dat ik er 1 betrapte in een leugen...  Maar ja, zelf liegen kan ik niet zo goed, al heb ik zo nu en dan wel eens een geintje uitgehaald... Maar die vertel ik volgend jaar...😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten