17 jan 2017

Stroomstoring Amsterdam en omstreken

Wat ben ik op zo'n dag als vandaag blij met mijn ervaring uit Portugal! Als eerste kaarsjes🕯 aan steken! En thee? Gewoon even weer de fluitketel uit de kast pakken... 

Oorzaak van de stroomstoring die even over 4 vanochtend is ontstaan voor Amsterdam en noordelijke omstreken: problemen met een hoogspanningsmast...🤔

Ooit hadden we weer eens een keertje stroomstoring in Portugal.
Regel 1: computer uit de stekker trekken.
Regel 2: kaarsjes aan.
Regel 3: dweil onder de koelkast.
Regel 4: niet met de lift...
Tja, mijn vader die "heel even thuis wat moest pakken", bleef onderweg vastzitten in de lift. Hele commotie. Alsof er niet regelmatig iemand in de lift vast bleef zitten...

Ik heb meerdere keren als kind in een lift vastgezeten. Wat je dan doet? Lekker gaan zitten en wachten. Dan ineens flikkert het licht weer aan en dan gaat die gewoon verder alsof er niks is gebeurd. Een keer zat ik halverwege een verdieping vast en heb toen geroepen toen iemand langs liep. Die heeft een conciërge met liftsleutel🔑 gehaald. Het vastzitten vond ik als kind echt niet erg (lekker rustig), maar dat springen... Brrrr... Dát vond ik pas eng!!

Ondertussen zit mijn vader nog steeds vast.🙄 Buren erbij, licht van zaklampjes💡 werden door de spleetjes van de deur geschenen... Afijn. Niks voor mij al die drukte. Ik ging terug ons appartement in en pakte de stofzuiger... eh... die deed het dus ook niet... 😉

Zo. Nu ga ik nog even bij het vlees in de diepvries kijken. Het is buiten -4 dus wellicht zet ik de bak buiten... Brrr... en ook even een warme trui pakken...

Op de foto hiernaast zie je het kaarsje in de koffiebonen en... nog steeds mijn mini kerstboompje. Ik ben nu wel extra blij met de tip van Bart om er lichtjes op batterijen in te doen!!




PS. Wil je nog meer onderwerpen zien waar ik over geschreven heb? Klik dan hierop of ga naar de website-versie en dan zie je rechts onder "extra", wat pagina's, waaronder "onderwerpen (assuntos)"...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten