20 dec 2016

Mijn eerste kerststukje ever

Dit is boven verwachting mooi geworden: mijn allereerste zelfgemaakte kerststukje ever... Vorige week gemaakt. En het ruikt echt heerlijk, niet alleen door de verse spar, maar ook door de  eukalyptus en de rozemarijn...

Let op: die mooie ronde blaadjes zijn wel eukalyptus maar ruiken niet. De wat minder mooie blaadjes die er doorheen verstopt zitten, díé ruiken pas lekker.

Nadat ik inspiratie had opgedaan voor het Mini Kerstboompje DIY , haalde ik uit dit filmpje vooral de afwisseling van lagen. 


Zodoende heb ik eerst dit kerststukje gemaakt en pas daarna het mini kerstboompje. Maar omdat dit kerststukje voor mijn schoonmoeder was, kon ik die natuurlijk niet eerder posten, hè? (verdere instructies over de behandeling van het blok oasis en het erin steken van de takjes staan dus op mijn eerdere blog)

Mijn "handtekening" bestaat uit een van mijn gehaakte ijskristalletjes... Niet zo mooi bij het geheel, maar gewoon een leuk extraatje...

Foutje... 
Als je de gouden regel "geen enkel stukje oasis mag meer gezien worden" wilt opvolgen, dan is een glazen pot niet zo handig, hè?😉

En voor nog meer ideeën...














Hiernaast nog 1 foto: 
Een tijdje terug lag er zo'n dubbele luchtbed bij de container. Die nemen we uiteraard mee, hè? Gratis is gratis... Er vanuit gaande dat die kapot was, heb ik m dusdanig verknipt zodat ik 2 vierkantjes en 1 lange rechthoek met opstaande rand (die ik met nietjes heb vastgezet) overhield. Zo kan ik in huis wat klussen (bijv. planten verpotten) zonder rommel... Dus gewoon op de tafel... Gezien mijn man allergisch is voor dennenaalden, moest ik erg schoon werken. En zo valt ook dit klusje wel mee...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten