22 dec 2016

Kerststukjes

Restjes verwerken: mijn hobby als zuinige Hollander...

Ik had mooi wat restjes oasis over o.a. van het snijden voor de kegelvorm voor het mini kerstboompje. Daarmee en met de restjes groen heb ik nog een drietal eenvoudige kerststukjes gemaakt...

Ik heb er nog wel wat gekochte kleine dingetjes voor gebruikt: bij de Action een wit theelichthoudertje (dus passend bij de witte kerstboom die ik dit jaar heb opgetuigd), bij Ranzijn 3 hyacintbolletjes (met flinke korting, jippie!) en een mini huisje met een grappig lichtje...

Voor op het tafeltje kon ik mooi het mos van vorig jaar gebruiken dat ik had  bewaard.

Voor de andere 2 bakjes nog even mos uit het grasveldje halen... dacht ik. Help! Het mos is al weg!!! En nu??? Ik heb nu héééééél voorzichtig nog wat beetjes mos tussen de stoeptegels weggehaald. Samen met nog wat mos dat ik in kleine plantenpotjes buiten had gekweekt, was het net genoeg om de hyacintenbolletjes en het stukje met de kaars te bedekken...

Pfffttt... ook weer overleefd...

De restjes eukalyptus heb ik in twee vazen gezet. Dat staat ook prachtig. 




Maar volgend jaar ga ik een tip van VT Wonen opvolgen en ga ik glazen kerstballen aanschaffen om daar mini stukjes kerstgroen in te doen. Lijkt me gaaaafff!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten