6 okt 2016

Tip huis schoonmaken

Vrijdag: huishouden. Help!!!

Wie mij een beetje kent, weet dat ik over het algemeen opgeruimd en netjes ben, schoon en gestructureerd. Maar wie mij echt kent, weet ook dat ik niet zo'n held ben met schoonmaken. Liever schoon houden dan schoonmaken is mijn motto.
Maar... ik weet dat het huis wel regelmatig schoongemaakt moet worden. En omdat ik weet dat ik niet de enige ben die daar tegenop ziet, geef ik hier een tip wat (let op) voor mij werkt om het behapbaar te houden.

Ok. Iedere vrijdagochtend (met eventueel uitloop naar zaterdagochtend) ga ik door het huis heen. Binnen een uur ben ik door t hele huis heen. Hoe ik dat doe?


1. Dingen die iig 1x per week moeten gebeuren doe ik uiteraard elke vrijdag. Denk dan aan de wc schoonmaken, keukenhanddoeken verschonen, veel planten water geven enz.

2. Om de week leg ik daarnaast de nadruk op de benedenverdieping of op de bovenverdieping. Dan doe ik aldaar uitgebreid opruimen, die verdieping stofzuigen (de andere komt die week daarop weer) en 1 ruimte met een vochtig doekje uitgebreid soppen (het is een heel stoffig huis, dus in overige ruimtes haal ik ff snel alleen de stofzuiger langs de stoffige plekjes). De planten die maar 1x in de 2 weken water nodig hebben, geef ikzelf water als ik boven extra ga schoonmaken, omdat ik die vooral boven heb staan.

Echt, dit is iets wat ik iedereen aanraad! Het blijft zo vele malen schoner dan als je steeds alles moet doen en het dan af en toe uitstelt. Want, zeg eens eerlijk: stel jij het nooit uit??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten